onsdag 24 april 2013


Kanske blir det äntligen så att det går att dra igång med trädgårdsarbetet på riktigt igen. Jag är lite nyfiken på resultatet av alla lökar som pillades ner under september på olika ställen. Mina nyinköpta små penséerna har rådjuren redan upptäckt så nu är de snyggt gröna och jag får vänta på nästa omgång av knoppar. Jag försöker tänka att jag i alla fall gjorde ett par rådjur glada efter en hård vinter. Odensvi har stått  emot både kyla och möss bra under vintern vilket känns bra inför fortsättningen , den här vintern blev ett första test som också fått oss att pröva våra tankar om uppvärmening med lösa element. När vinden blåste kall upptäckte vi snabbt de ställen där vi behöver täta mer. Det är framförallt den gamla dubbeldörren som släpper in en del kyla. Så i sommar får  vi inte glömma att täta karmar och kanske även sätta dit någon list för att få det varmare.


Efter en lång kall vinter så börjar det bli dags att sätta på vattnet igen. I år beslutade vi oss för att stänga av vattnet i köket eftersom vi behöver isolera rören lite mer eftersom de ligger mot en yttervägg. Vi tänkte nog att Odensvi bara skulle vara ett bygge denna vinter men när vi väl flyttat in så uppskattade både vi och övriga familjen huset så  mycket att det har blivit en hel del nätter i huset. Att det varit lite enkelt med vatten i badrummet och ett stort gammalt handfat att diska i har faktiskt inte spelat någon roll.
Ha en skön dag......

1 kommentar:

Maarit sa...

Hos oss är det geten som äter upp första blommorna, försöker lägga dem högt, krukorna på väggen..