söndag 20 juni 2010

Äntligen ett steg i rätt riktning...

Min härliga tårta med marinerade jordgubbar och limemousse


Förra veckan var det full rulle, mysigt födelsedagsfirande med storasyster som fyller år två dagar före mig. En rundvandring i Sigtuna som är en riktig pärla, sillunch på stadshotell lite kultur och trevligt prat. Härligt födelsedagsfirande med god middag fixad av man, barn och pojkvänner. Fantastsikt att se att tårttraditionen lever vidare. Långresa jobbresa till Oskarshamn och så upp till Dalarna nu i helgen. Det är fantastiskt att resa norrut, här hemma är syrenerna överblommade och även trädgårdsirisen börjar se lite tuffsiga ut. I Dalarna blommar allt fortfarande så vilken lycka att få uppleva allt två gånger, sniffa på syren och liljekonvalj en gång till.

Idag kom Shellackburken fram, många kvistar är det. Bekvämt med låg takhöjd när man ska göra ett sånt här jobb, bara att stå på golvet och sträcka sig. Hjälp tänkte jag när jag såg alla fläckar i taket som var så fint innan. Medan Shellacken torkade hann jag ge mig på spisen igen. Kalkningen av kakelugnen har blivit jättebra med spiskåpan är trots många strykningar väldigt flammig. Prövade nu en färdigblandad kalkblandning som verkar fungera.

Kökstaket med alla fläckar


God natt....tre dagar till semester

Inga kommentarer: