lördag 25 september 2010

Höstskörd

Känner ett behov av att fixa hemma efter sommaren. Vill få en mer ombonad känsla nu när mörkret lägger sig på kvällarna. Har haft en skön dag i trägården ett stilla, varmt och disigt höstväder. Jag tycker alltid att det känns lite vemodigt att börja rensa undan för säsongen i trädgårdslandet in i det längsta hoppas jag att det fortfarande ska vara lite sommar kvar och låter en del blommor och grönsaker stå kvar i hopp om att de ska växa lite till. Men nu är det tydligt att allt stannar av så nu börjar drömmarna om nästa sommar.... Lite galen är man som trädgårdsfantast. Trädgården är för mig en plats där tankarna kan fara fritt samtidigt som
arbetet och all frisk luft gör en härligt trött.
Dagsregn i dag i Dalarna rapporteras det från byggarna. Jag är så nyfiken på hur dörren blir när vi förlänger den. Hoppas, hoppas att det blir bra....Dottern skulle ta lite bilder för att stilla min nyfikenhet.

Årets största och vackraste Åkeröäpple

Kvällens middag blir egenodlad med mandelpotatis, morötter, rödbetor med smör och höstens sista vaxbönor. Därefter en bok soffan.....

Ha en skön kväll

Inga kommentarer: