söndag 16 oktober 2011

Snyggdörren på plats....


Snyggdörren på plats

Den här dörren förälskade jag mig i redan i Lima innan vi rev innanmätet i det fina huset där. Då satt dörren in till köket men i Odensvi kommer den att glädja oss varenda gång vi går in i vårt fina badrum. Den hittar ju hem lite grann eftersom som sponten också är från Limaköket. Äntligen får vi ett badrum med ett stort härligt fönster det har jag längtat efter i många år. Nu kan vi njuta av det vackra ljusspelet genom det gamla fönsterrutorna och öppna fönstret mot fågelkvittret utanför. Som ni ser så är takhöjden som gjord för att dörren ska gå in, den hade inte kunnat vara ens några centimeter högre. Men nu sitter den där. Nu ska vi bara hitta samma nyans på färgen till sponten så att vi får ha kvar samma fina görna färg. Tyvärr blev det inte de snyggaste kontakterna i badrummet men det fungerar nog bra ändå. Ja, dom snygga kontakterna är verkligen svindyra och gräver stora hål i plånboken. Det vore ju en bra affärsidé om det gick att göra snygga billiga kontakter men så är det ju sällan tyvärr.


Nu känner jag mig laddad inför en ny arbetsvecka...

Inga kommentarer: