lördag 13 oktober 2012

Trädgårdsdax....

En dag i trädgården så nu har vi fått jobba för att hålla fingrarna i styr. Det vill säga inget husbyggande utan istället en fantastisk kamp med sommarens gräs, en tråkig häck som behövde klippas och rensas, två gräsbefriade fruktträd och så lite annat. När jag läser trädgårdsböcker fascineras jag ofta över att man så helt och hållet kan utelämna det som är den största delen av en trädgårdsfantasts arbete det vill säga rensning och luckring. Trädgårdsarbete är livsluft för mig men med husbyggandet i fokus har en del av trädgården fått stå tillbaka ett par år. Nu är det dags att ta tag i det igen.....

Nu hoppas vi på en värmande oktobersol imorgom också....

2 kommentarer:

Pietaryrtti sa...

:) Vilket hus har ni! Ni gör fantastiskt jobb där! Jag tycker extra mycket mm om alla shablonmålningar ni har gjort.

Hälsningar Pietaryrtti från Finland

Odensvi gård sa...

Tack, vad glad jag blir! Vi har fallit pladask för schablonmålning och färger.Det var verkligen inget som var planerat,det har bara vuxit fram i takt med huset.