onsdag 7 november 2012

Skåpsängen......

 
Den här ganska enkla skåpsängen har funnits på näthinnan i säkert fyra år. Två gånger har jag rivit ur bilden och sparat den. Och så äntligen var det dags, i helgen kom det mesta på plats även om det fattas en del virke till underdelen och sedan sockel och foder. Jag hann till och med att grundmåla sängen en gång innan arbetsveckan tog vid. Jag och tjejerna kunde inte låta bli att titta förbi Anderssonskans Kalle, det var ett tag sedan sist. Jag hittade det här fina täcket i fantastiskt skick. Täcket väcker minnen och påminner väldigt mycket om de fina täcken som mormor hade och som nu finns i stugan. I vår skåpsäng ska man sova sött......

 
Nu blir det arbetsmiddag och i morgon bär det av norrut igen...


3 kommentarer:

MrsUniversum sa...

Mmm, den typen av sängar tycket jag mycket om. Och vaddtäcket likaså.

G:a Affären sa...

Men, det här ser väldigt mysigt ut! Så ombonat och mysigt att få krypa in där med täcket, förhänget, fällen.
Täcket är väldigt vackert med sitt paisley mönster, så roligt att det är i ett bra skick!

Kramar
Cia

Odensvi gård sa...

Ja, fårskinn, vackert sänglinne och så här fina vaddtäcken får mig att längta till lediga juldagar med en godbok och en något gott att smutta på..