onsdag 5 december 2012

Snöigt och vintervackert...

I helgen var det julmarknad men av olika anledningar var vi inte med i år men nästa år så ska vi finnas på plats igen. Jag saknar det gemensamma fixandet tillsammans med tjejerna inför den magiska helgen 1:a advent för mig är egentligen förberedelserna det allra roligaste. Nu tog jag en egen sväng ner till marknaden för att få lite föraningar om jul medan Anders fixade med huset. Det fanns mycket fint hantverk och mathantverk och jag förvånas ofta över hur många det är som håller på med olika former av hantverk. Jag tycker dessutom att det blir alltmer synligt och lätt tillgängligt vilket känns skönt bland allt nytt och kortvarigt. Jag har alltid varit svag för halmslöjd så nu fick det här fina julträdet följa med hem till Odensvi. En super duktig tjej Anita Karlsson både odlar spannmålet själv och gör dessa fantastiskt välgjorda halmföremål.
Köket är det rum i Odensvi som känns mest färdigt även om det saknas en del köksskåp men det känns som vi börjar bo in oss lite i det här rummet. Så nu är det lite "förfixat" inför julen. 


Allting är vitt, vitt, vitt.......

1 kommentar:

G:a Affären sa...

Här är en till som är svag för halmslöjd, jag har också gjort några arbeten. Härligt med eldsjälar inom hantverk som den där tjejen!
Vackert med julträdet i köksfönstret!

Kramar
Cia