måndag 19 augusti 2013

Inspiration...

Bygget har verkligen fått mig att upptäcka att inspiration det kan man hämta överallt och ibland tarvdet väldigt lång tid innan det blir verklighet. Skånegården på Skansen har funnits på min näthinna sedan jag var liten och var på Skansen med mamma. Redan då tyckte jag om gamla hus och att åka på bilsemester och titta på gamla hus och slott med mamma och pappa var riktigt kul.
Den gamla Skånegården brann tyvärr ner och nu står där en annan men trädgården är den samma.


Ända sedan vår första trädgård har jag drömt om en fläder, inte en buske utan ett träd. buxbomshäckar och trampade gångar. Nu finns den där flädern vid Odensvi och även början till buxbomshäckar och när jag tittar på de här bilderna ser jag att även pionerna är på plats. Nu är det dags att börja planera...

                

.....och flädern är så häftig, ett sånt träd vill jag ha


Inga kommentarer: