söndag 28 december 2014

Kyla och krånglande vatten...


Fortfarande sprider hyacinterna sin härliga doft i sovrummet men jag inser att jag behöver göra en snabbutflykt till blomsterhandeln i morgon för att fylla på förrådet. Tycker att hyacinttiden kring jul är alldeles för kort. Jag kan inte få för många hyacinter och jag vill gärna ha dom med stark doft inte dom förädlade som säljs i en del mataffärer.

Helgen har varit fylld av umgänge med familjen men nu börjar en del att förbereda hemfärd för ett par arbetsdagar. Vi andra blir kvar och får njuta av det vintervackra landskapet och kylan. Ett hus blir aldrig färdigt och ett par riktigt kyliga nätter har gjort att vi fått problem med vattnet. Gudskelov ingen vattenskada med vi behöver hitta en annan lösning. Vi har haft en föraning om att den lösning vi gjort till köket inte var optimal och så var det...

Ha en skön eftermiddag...

3 kommentarer:

G:a Affären sa...

Men visst luktar de gott, jag har nu haft hyacinter sedan i slutet av november. Bättre att köpa en lite dyrare och att de får avlösa varandra. De blå luktar mest har jag upptäckt.
Idag gjorde jag ett inlägg som handlar just om hur sårbara vi är i kylan, hoppas det löser sig med vattnet.

Önskar dig fina stunder i vackra Odensvi!
Cia

Annelie sa...

Ajaj, vattenledningar, gamla hus och kyla kräver sin planering. Bäst är förstås att ha alla ledningar ovan golv i rumsvärmen, hoppas ni får till det. Här har vi -29 idag, klart och fint men onödigt kallt, det går mycket ved nu! God fortsättning och gott slut till er alla i Odensvi/ Annelie

Odensvi gård sa...

Ja, vi anade att vi kanske hade en svagpunkt och det visade sig naturligtvis stämma. Vi har ledningarna ovan golv och inbygga i socklarna med det visar sig att det finns en svagpassage mellan badrum och kök. Det ordnar sig och mannen är redan på gång med en ny lösning.
Ha en god fortsättning i det fina vintervädret.