tisdag 20 januari 2015

Gammalt och slitet eller charmigt 80-tal...


Så vart det dags för en makeover av vintervistet, det vill säga vår lägenhet i vårt kollektivhus från 80-talet. Älskar vårt kollektivhus och allt vad det inneburit sedan vi flyttade hit i mitten av 80-talet men själva huset är inte särskilt charmigt även om det finns bra lösningar. Vi har gjort några renoveringar under åren men nu var det dags för en mer rejäl förändring igen. Inga barn som bor hemma längre däremot en stor familj som kommer hem och umgås.

Just nu lever vi i ett bygge igen och funderar en hel del över lösningar, färger, el, tapeter och förvaring. Känner ni igen tankarna...? Odensvi och kollektivhuset med sitt typiska 80-talsmaterial är varandras motsatser här gäller det att hitta ett annat uttryck. 80-talet innebär lite taskig kvalitet på lister, inte alltid så noggrant gjort en hel del laminat, så dags för förändring!
Ha en skön  kväll...

2 kommentarer:

Viola_T sa...

Tycker det är intressant att anpassa sig till olika århundraden eller för den delen årtionden. Allt var inte dåligt för 30 år sedan, det känns bara lite avdankat. Gissar att du trivs även med detta bygge, denna funderingsrenovering...

G:a Affären sa...

Det här huset var sönderrenoverat från 80-talet när jag flyttade in, men jag såg möjligheterna och anade ursprunget. Det här är mitt livsprojekt och har målen ganska klart för mig, och är jag van att leva i alla dessa renoveringar. Vissa får ångest över vad jag håller på med...ok, det kan jag också få någon gång.
Jag är säker på att ert vinterviste får en bra förändring då ni har ögon för det!