lördag 12 november 2011

Änligen kallt...


Kylig morgonpromenad vid Limsjön och äntligen lite frost i luften. Ja, jag gillar vinter och skiftningarna mellan årstiderna, den kyliga klara luften, snön och längdskidor bland snötyngda granar. Blir lite trött på det fuktiga och mörka även om både brasor och ljus livar upp.
Egentligen hade vi tänk att ta en paus från byggandet men vi kunde inte hålla oss härifrån. Nu har fodren kring fönstren kommit upp även i anderstugan och nästa vinter kan vi sitta framför kakelugnen och njuta av det vackra rummet. Helt fantastisk! Gjorde faktisk en del julklappsinköp idag på Noret vilket gjorde mig nöjd. Jag gillar att handla i små privatägda udda butiker känner mig verkligen trött på stora köpcentrum med samma butikskedjor från norr till söder. Hittade den här superfina mattan till mig själv i favoritaffären Anderssonskans Kalle. Kanske en julmatta med sin fina färger? Uppskattar mer och mer dessa fantastsiska mattor som kvinnor vävt av gamla uttjänta kläder, tala hantverk och återbruk. Just den här mattan är väv av någon kunnig dam i Tibble för 50- 60 år sedan och nu får den glädja oss.
Nu blir det mat och sedan läsning framför brasan

Inga kommentarer: