torsdag 3 november 2011

Ledig.....

Tre långa lediga dagar ligger framför mig och just nu känns det verkligen som en gåva, det har varit så intensivt med jobbet. Imorgon ska "hemmet" få sig lite omtanke på flera olika sätt, sedan blir det umgänge med familjen i helgen vilket jag ser fram emot. En ny lägenhet ska inredas och en god middag ska avnjutas. Känner mig väldigt nöjd, de första fodren uppe och "snygg" spiken kan nu återanvändas och pryda sin plats på bröstlister, foder och paneler. Allt knackande och bankande vintern för två år sedan kommer nu till nytta. Ni som följer bygget har för stått att det här tar tid innan ni får se det färdiga huset. Men valet att göra allt själv på helger och andra ledigheter gör att det tar tid. Men om jag ska summera så har det varit värt varje timme. Vi har haft kul, fått använda våra hjärnor och lärt oss mycket nytt och med jämna mellanrum har vi firat att en etapp eller detalj är klar.

Nu ska jag inta soffan och göra ingenting.....

Inga kommentarer: