söndag 7 juli 2013

Väggpapp och tapeter..


Hagesalen från Lim och Handtryck

Nu är alla tapeter på plats, den sista väggpappen uppe och även de fina tapeterna från www.limohandtryck.se . Att sätt papp och tapetsera med alla åsar är tålamodsprövande och innebär mycket klättrande och måttande innan det blir bra, tapeterna är ganska smala vilket gör att det blir många våder. Att vi skulle bli klara med huset var svårt att tänka sig för några år sedan men nu är vi där. Göran Gundmunsson talade i sitt sommarprogram om det speciella ögonblick då byggnadsvårdare gick från att riva till bygga. Nu är vi inne i en fas där vi ska gå från bygga till bo, lite märkligt känns det. Att bo i Odensvi känns verkligen speciellt, vi kan varenda spik, bräda, lista ...Huset är tyst det enda vi kan höra om vi lyssnar noga är lite ljud från kylen i övrigt är det regnet, vinden och fågelkvittret som hörs genom rutorna nu när innanfönstren är borttagna.
Ha en skön söndag...

2 kommentarer:

G:a Affären sa...

Nu har jag läst igenom alla inlägg jag missat, det var många det...men jag trivs så bra här inne på din blogg så det är rena njutningen. Själv missade jag Göran Gudmundsson men jag gillar den betraktelsen och känner igen mig. Ok, jag har bott i huset under allt från rivning och uppbyggnad till halvfärdigt.
Senast i maj stänger jag av värmen till elementen så värmepumpen fixar endast varmvattnet, och så tyst det blir i huset. Jag bodde i femton år med vedspis och kakelugnar och ett par elektriska element, men till slut stod jag inte ut med allt eldande. Ändå var det sällan varmare än 14 grader!
Lim och handtryck har så många vackra tapeter, den jag ser är så varm och vacker.

Ha det gott! (jag ska sluta skriva; kramar som bara blivit en slentrian i bloggvärlden)

Cia

Odensvi gård sa...

Jag blir verkligen glad för dina kommentarer och jag älskar dina fotografier som ibland är vardagsnära och ibland lite "drömska". Ditt hus verkar spännande även om det alltid är så att bloggbilder ger delar av verkligheten. Du har kommit långt även om jag förstår att du har en del jobb kvar.
Ha en skön fortsättning på sommaren...