söndag 20 april 2014

Gläntar på köksdörren...


Idag har vi mest varit ute hela tiden fast dagen började med bak i köket. Efter mycket arbete är staketet uppe, vinbärsbusken har fått nytt stöd, grinden tvättad och bäcken är grävd tack vare våra gemensamma insatser. Idag har det verkligen varit en föraning av sommar, kortbyxor och linne och elementen stängdes av i Odensvi. Det är inte utan att vi längtar efter att ta ur innanfönstren så att vi kan släppa in luften men det får nog vänta ett litet tag till. Arbetsdagens slut firades med nybakad gotlandslimpa med ost och hemgjord svartvinbärssylt på trappan till Odensvi innan Hanna och Robert bjöd på vårens första grillmiddag. Älskar vår trappa i kvällsolen och den rymmer faktiskt hela familjen så de gamla golvstockarna har hittat en ny plats där de verkligen uppskattas.


Ha en skön  annandag påsk...

2 kommentarer:

Morrcan sa...

Jag säger bara WOW! Jag har nämligen ägnar flera veckor åt att läsa mig igenom din blogg sedan jag upptäckte den, från första till sista inlägget. Nu är jag ifatt :-)
Vilket fantastiskt jobb ni gjort, och det var riktigt häftigt att följa (snabbspola) ert arbete och se hur huset växer fram från stommen.
Jag har alldeles nyligen skaffat ett torp, som är 50-talsrenoverat delvis helt ur stil, det är byggt på 1860-talet. Har blivit intresserad av byggnadsvård på köpet!
Tack för inspirationen!

Odensvi gård sa...

Tack för härlig feedback, jättekul att vi inspirerar dig att ta tag i ditt gamla torp! Lycka till!
Bistår gärna om du har några funderingar.
Pia