onsdag 20 januari 2016

Nu kommer ljuset...


Så härligt vinterväder samtidigt som man verkligen känner att ljuset återvänder. Lite fusk att hjälpa våren på traven med gröna kvistar blir man glad av. Dags att börja fundera på årets byggprojekt. Här i Odensvi gäller det nu att få upp de allra sista små listbitarna de där som är så svåra att få på plats. Sedan blir nog årets projekt att mura små nischer till kaminerna på övervåningen så att de står lite mer skyddade. Det kan nog blir riktigt snyggt och vi har en idé. Annars är det trädgårdsprojekten som vi behöver ta tag i, vilket jag verkligen ser framemot. Dammen ska på plats i år och sedan ska köksträdgården göras om en del...

Och tänk det är också dags att gå över husets utsida lite grann, ett fönster där kittet har släppt ett par spruckna panelbrädor som vi behöver ta ställning till om de ska få sitta kvar eller om det behöver åtgärdas. 
Nu är det dags för arbete ....

1 kommentar:

G:a Affären sa...

Solfilmen ser jag gärna och blir glad av alla minuter ljus vi får mer av.
Murade nischer låter intressant! Själv har jag precis beställt en kamin och gruvar mig lite för att göra hål i muren. Förmodligen måste jag hit med en sotare som kan bestämma vilken pipa jag ska använda. Lika bra att det blir rätt från början!
Kitt är mitt stora problem! Nu har jag prövat med vitpeppar och kitt med tjära men icke! Fåglarna hackar sönder mina kittade fönster och jag blir galen, allt jobb jag lagt ner är förstört! Tyvärr måste jag nog ta annat än linkitt...
Vilken fin spegellampett och tavlan med olika dräkter.

Visst är det roligt med alla projekt!
/Cia