fredag 27 april 2012

Belysningsvånda.....

Den här kommer att hitta sin plats

Usch vad svårt det är att hitta bra belysning. Det finns en del fina men lite variation är kul. Vi är nu i ett läge där det börjar bli lite akut att i alla fall hitta några armaturer. Att dra in el i huset medför en del vånda. Det måste bli bra! Även om vi försöker så tycker jag inte att varje lösning blir 100% men så bra den kan bli kanske...Belysningen i badrummet är löst och känns bra takhöjden där är väldigt låg så de lampor vi valde tar väldigt lite plats för att långa personer ska slippa slå huvudet i lampan. IKEA lampan fungerar bra och smälter in bra bland pärlspont och kakel, dessutom tycker jag faktiskt att den är snygg. I köket har vi våra fina Capello lampor som ska upp. De är både snygga och diskret klassiska och jag tror att de blir superfina över arbetsbänken. Vi har också den gamla skomakarlampan som nu fått ny textilsladd men den tror vi inte räcker om vi ska ha bordet så långt som vi tänkt. Då uppstår frågan hur ska vi tänka, modernt men klassiskt? Eller byggnadsvårdslinjen? Sedan är det mer belysning i sovrum, farstu och anderstuga som återstår.....Så nu handlar det om lampjakt. Några tips?

 


Nu blir det snart fredagsmys i kollektivet.....

1 kommentar:

Södergården sa...

Ja det där med lampor är svårt, jag tycker det finns en del nya som är fina, som den ni har både enkel och diskret. Jag har köpt mycket av mina lampor på loppisar och hittar ibland på Tradera och sen byter man till ny el så fungerar de hur bra som helst. Sen finns det några affärer som säljer nyrenoverade gamla men de är ju dyrare. Ett tips är www.modighus.se det är min brors kompis som har den affären och han är ganska dyr men duktig.