lördag 21 april 2012

Snö och kaffedoft...


Idag låg snön vit ute igen och jag och Mollgan pulsade genom en snötäckt skog i bakgrunden kunde vi trots allt höra glad fågelsång. På eftermiddagen kunde vi så äntligen njuta av en lite tveksam sol på trappan till Odensvi, med ansiktet mot solen kändes det helt plötsligt så mycket bättre.... Idag hämtade jag lådor till köksbänken på Anderssonskans Kalle, inte riktigt sådana som jag tänkt mig men jag tror att det blir bra när helheten med dörrar och färg är på plats. Lådorna kommer från en lanthandel och nu får de en ny plats i vårt kök. Gillar återbruk!
Just nu är byggandet inne i en ny fas, mycket målande och småfixande men inte de där stora tagen som vi varit vana vid under några år. Det känns faktiskt lite konstigt. Det mesta av dagen har ägnats åt att skrapa och måla lister. Med lite kaffe och P1 går skrapandet som en dans.


Ha en fortsatt skön kväll...

Inga kommentarer: