söndag 19 januari 2014

Vinterljus...



Äntligen vinter med snö och så kommer solen igen. Fåglarna ligger i som tokar kring fågelbordet och kvarglömda äpplen gör koltrastarna glada. Tidigt i morse när jag smög upp såg jag att även rådjuren var framme, försökte glömma uppätna tulpaner och rosor och istället tänka positiva tankar. Alltid när jag matar fåglarna tänker jag på pappa som aldrig missade att fylla på fågelfrö eller att ge koltrastarna äpplen. De belönade honom genom att följa honom en bit på hans promenader. Att mata fåglarna är att "göra en morfar" här i familjen.


Den bleka vintersolen letar sig ända in i köket och gör allt så mycket lättare, älskar min jättestora keramikskål från myrorna, 200 kr ett riktigt fynd.
Hoppas att den vackra vintern fortsätter...

2 kommentarer:

G:a Affären sa...

Sista bilden med den solbelysta skålen och väggen är så fin, jag älskar dessa stora keramikskålar och det var verkligen ett fynd!
Med frön och talg har jag lockat hit mängder av fåglar. Åker jag bort över helgen har jag en bekant som åker hit och "gör en morfar". Det är ett viktigt uppdrag det!

Hoppas det blir fler soliga dagar!
Cia

Odensvi gård sa...

Att mata fåglarna får mig att känna mig nära min älskade och saknade pappa och när koltrastarna sitter i plommonträdet på morgonen i mörkret och väntar på sina äpplen då känns det gott...