måndag 10 februari 2014

En hyllning till min hundkompis...


Efter en sen kvällspromenad, vilken i ordningen går inte att hålla koll på så känns det på sin plats med en hyllning till min hundkompis Mollgan. I snart 13 år har han hängt med familjen på alla möjliga äventyr. Alltid glad och med på noterna bara han slipper utsättas för sommarbad i Siljan. Idag skuttar han inte lika mycket men jag märker att en begynnande vårkänsla kan sätta sprätt även på en äldre herre...
Vi försöker att inte räkna åren men ändå känns varje dag som en härlig gåva som vi ska ta tillvara på och njuta av. Just nu sover Mollgan under skrivbordet och tycker nog som andra kvällströtta hundar att nu är det dags för sängen. Jag tror att Mollgan är orsaken till att familjen nu innehåller tre andra hundar i en salig blandning. Så fort våra barn blev stora nog att välja själva så flyttade både stora och små hundar in.


Ser fram emot sommaren promenader vid den vackra kusten....


3 kommentarer:

Hanna sa...

Finaste Mållis!

Maarit sa...

Det är nog bara så att utan en hund det känns tommt hemma, alla de där små ljud som man har blivit så van vid, men märker när det är borta! Hoppas ni får många fina dagar till tillsammans!

G:a Affären sa...

Hela mitt liv har jag haft hundar omkring mig och det berikar verkligen livet. Så fina bilder på er stolta Mollgan, förutom promenader får han säkert massor av kärlek.

Nospuss från mig,
Cia