tisdag 12 januari 2016

Floratapeten...


Snart dags för arbete hemifrån men först en långfrukost. Lever just nu lite lyxliv men ledighet när andra börjat jobba men snart så drar det igång, så är det när man är egen företagare med två firmor. Idag är det dags att planera inför kaféets öppnande i helgen och på torsdag blir det storstädning där.
Hemma närmar sig renoveringen "nästan klart" lite mer skåp ska till, lister och kakel men annars så...Floratapeten är som ett smycke och jag ser framemot sommarens blombuketter och att tillsammans med barnbarnet leta efter de blommor vi plockat för att se om vi hittar dem på väggen. Gillar verkligen hur det blev när vi slog ut väggarna och skapade mer ytor för matlagning och umgänge.

Det är lustigt hur vissa saker hittar sin plats, solrostavlan fick min mamma av min pappa och hon älskade den. Den fanns alltid på hedersplats hemma när jag var liten och mamma tog den med sig när hon och pappa lämnade sitt egna hem efter många år. Vi har flyttat runt den genom åren men nu sitter den här vid matbordet och gör mig glad var enda dag.
Dags  för lite skrivjobb...

Inga kommentarer: