tisdag 22 december 2009

Dan före dan före dan före.....

Lite julstämning
Det har verkligen blivit glest mellan inläggen men tänker nu ligga i fram till helgen. Vill gärna dela med mig av julstämningen. Här är årets första paket till mina små söta syskonbarnbarn som har begivit sig norrut för att fira jul. Något bland det roligaste med julen är att slå in paket och försöka få dem att bli både personliga och vackra. Återkommer med fler så småningom

Tack Lina för din kommentar av vårt projekt, jättekul att får respons på bloggen.
Nu äntligen kan jag pusta ut efter en intensiv arbetsperiod och ägna mig åt familjen, julen och lite till. Idag landade de äldsta döttrarna på Skavsta. Hanna har varit i Bologna som utbytesstudent i ett halvår och Elsa har varit nere och besökt henne och julshoppat. Snart är vi alla samlade och de äldsta tjejerna med sina pojkvänner, det ska bli jättekul att få vara allihopa igen. Huset blir väldigt tomt när alla mer eller mindre har flyttat. Jag ser verkligen fram emot att få fixa tillsammans med familjen inför julfirandet som också utökas med min systers familj.

Som ni förstår tar husbyggandet en paus så här i juletid. Just nu följer vi däremot väderprognosen för att försöka uttyda hur kallt det kommer att bli. Om det inte blir för kallt över nyår skulle vi vilja få upp ett par brädor till i taket i salen. Så ni som vill följa byggandet får ge er till tåls till efter jul för då kommer vi igång igen. Lediga dagar ger också utrymme för att hämta inspiration inför allt målande och inredande i vår. Eldragning och kontakter är nästa utmaning i byggandet. Hur vi ska göra för att få det praktiskt men så osynligt som möjligt. Här är ett axplock av böcker och tidningar där jag hämtar inspiration framför allt i bilderna. Imorgon är det julpyssel med döttrarna återkommer med en del av familjens julsmaker och en del av de recept som vi vill hålla vid liv i familjen.

Inga kommentarer: