tisdag 13 mars 2012

I väntan.......

Ja, så var det en intensiv jobbperiod igen och bygglusten får hållas i schack. Ett sätt är att försöka hålla tankarna borta ett annat är att besök loppisar och återbruk. För några år sedan var jag inte särskilt förtjust i koppar, det var mest sådant som fanns hos mormor men nu har jag mer och mer börjat uppskatta de gamla bruksföremålen. Jag blir alltid förvånad över att att det fortfarande går att hitta riktigt bra fynd av både möbler, och husgeråd. Priset jämfört med nya saker är ibland löjligt lågt och historien får man på köpet. Hittade den här superfina mjölkkannan på myrorna för ett par hundra. Nästan 50 cm hög, bullig och fint hammrad dessutom lagad och vårdad av någon en gång i tiden. Detta gillar jag! På bilden syns resterna av pustmedel vilket ju är lite senare sätt att vårda, själv gillar jag när kopparn får lite mer patina.

Imorgon är det spännande jobb igen....

Inga kommentarer: