onsdag 25 augusti 2010

Sol och varmt men lite höstkänsla....

Farstun med sommarens lite tufsiga pelargoner

Hade en underbar helg i Dalarna med man, Hanna och Robert. Strålande sol och den där klara lite krispiga luften som jag älskar. Tog faktiskt ledigt på måndagen för att vara kvar och njuta och jobba med huset förstås. Att kunna ta en dag ledigt ibland är en fördel med mitt jobb som egen företagare. Att styra min tid är något som jag tränat på i snart tio år som egen och först nu tycker jag att jag kan använda den möjligheten utan dåligt samvete.

Farstun mot köket

I helgen hände det mycket i huset, kul att vara många som jobbar tillsammans som omväxling. Alla paneler och tak på nedre botten är målade och de första väggarna har också fått färg. Farstun bar spår av kalkfärg på timmret och vi ville behålla den känslan och gärna också det lite ruffiga. Nu är stockarna målade med ett lager matt linoljefärg, inte helt täckande och finliret är inte färdigt men det känns så kul. Att få börja med väggarna är ännu en milstolpe.

Nu kallar jobbet, ha en bra dag...

1 kommentar:

Hanna sa...

Wow! Va tjusigt det blev med färgen på väggen säger vi från Uppsala!