onsdag 26 september 2012

Ljusspel....

Kvällsljuset bryts  så vackert genom de gamla fönsterrutorna men avslöjar tydligt genom skuggan vilken ruta som det en gång har fusktas med. Vi lyckades fånga en av de sista riktigt varma helgerna, fylld av sol och skön värme. Eld i vedspisen, fotogenlampor och lokalproducerad malörtsnaps gjorden kvällen skön. Malört är en favorit och essensen är vår dyrgrip från -93 en besk tycker jag alltid smakar.
 
 Kan ni se vilken ruta som fått byta till ett modernt glas?
 
 
Surströmming är jag uppväxt med och längtan efter den här delikatessen tar alltid fart i mitten av augusti. I år hittade vi burken från Hållstrands Fisk så även här blir det lokalproducerat. Jag tycker att det är så kul att handla i alla de här små butikerna som dyker upp runt om i landet. Det är som om det pågår ett litet tyst uppror mot alla stora köplador och håll med om att det är en helt annan känsla att botanisera bland ett fåtal produkter med kvalitet och kanske få chansen att pröva en ny smak.

 
Imorgon ska hunden och jag njuta av höstskogen......

1 kommentar:

MrsUniversum sa...

Åh, det salteriet har jag kvar att pröva...