fredag 20 september 2013

Trädgårdsplaner...


Vackert förfall..

Kallt och fullmåne igår kväll vid Mollgans och min kvällspromenad men nu har morgondimmorna lättat över trädgårdslandet och solen skiner från en otroligt blå himmel. I år var det solrosornas år och de växte höga och starka i all sol i år prövade jag en rödblommande grenad sort som har haft en lång blommningstid. Jag gillar den lite mörka mahognyfärgen som står sig så bra mot allt det färgsprakande och gröna. Några som gläder sig åt att solrosorna nu har fina frön är talgoxarna och blåmesarna som återvänt till trädgården efter att ha lämnat den ett tag för flygövningar med ungarna. 


På sängbordet ligger just nu Växtriket- Att skapa en trädgård, jag slukar texten och bilderna som väcker  mina trädgårdsdrömmarna till liv inför nästa år. Att få utveckla trädgården kring Odensvi känns spännande och idéerna är många, redan nästa helg blir det tid för att sätta spaden i jorden, längtar redan. Precis som huset ska trädgården kännas "enkel" och naturlig men bjuda på olika trädgårdsrum och överraskningar.
Sköna fredag....

Inga kommentarer: