fredag 22 augusti 2014

Återbruk...


För mig har det blivit allt viktigare att omge mig med saker som jag tycker om och som jag har en relation till. Mycket nytt kan vara vackert och spännande men jag fastnar allt som oftast för saker med historia. Ibland är det en historia jag känner till och ibland kan jag bara ana den. Ett föremål som vårdats och bevarats över åren måste ha värdesatts av flera.

 
Jag har en tehuva efter en älskad syster som broderade den och gav den som gåva till min mamma. Den börjar bli lite sliten och medfaren men den värmer morgon teet på ett alldeles speciellt sätt. Andra föremål hittar bara hem via loppisar eller tradera. Jag har länge haft en längtan efter tunna kaffekoppar utan öra och så fanns dom där på tradera. Hur gamla dom är vet jag inte 1800-tal skulle jag gissa men att dricka kaffe ur dom är en upplevelse.

 
Ha en skön fredag...

1 kommentar:

G:a Affären sa...

Jag förstår att den tehuven är dig kär, jag blev också förälskad i den! Färgerna och blomrankan är underbara och roligt att det är en syster som broderat den.
Det var länge sedan jag såg kaffekoppar utan öron, jag hade nästan glömt bort det. Kul att du fick tag i den fina.
Visst är det något alldeles speciellt med det gamla!

Cia