lördag 27 juni 2015

Halländska husresan...

Ett annat sätt att renovera på än Odensvi. Inte vårt hus och en mindre budget. Nu gäller det att fatta rätt beslut på vägen mot att återställa den här fina gården. Inne har renoveringen gjort underverk men vissa stora jobb återstår. Vad sägs om detta mysiga badrum med årsringar?
Eller den här fantastiska verandan som vi ska sätta tänderna i. I början av veckan ska den ner för att kunna byta fasad.
Nu blir det klassisk stående panel och sedan behöver vi göra något åt fönstren. Tyvärr tillåter inte dotterns budget byten av dem just nu, så nu gäller det att tänka till.
Nu kör vi...

1 kommentar:

G:a Affären sa...

Jag vet precis hur det är, man ser husets potential men har inte ekonomin för allt som ska göras. Jag levde länge med olika fönster och bla ett perspektivfönster, men så kom jag över en hög med spröjsade fönster och karmar. Vilken lycka och med alla innanfönster! Men allt fick vänta tills för fem år sedan, då först kunna jag byta ut husets ögon. Och riva den blå plåtfasaden! Stående panel kommer att bli så rätt!
Jag tror din dotter är lycklig över gården och har säkert en bild hur det en dag kommer att se ut. Att renovera ett hus tillhör livet, för många av oss, tack och lov!

Allt gott till er! /Cia