söndag 12 juli 2015

Torpet i mitt hjärta...

Dags att hämta andan i huset som är upphov till alla mina husdrömmar under åren. Varje sommar sedan jag var liten har sommarkänslan infunnit sig när jag fått komma till Solstugan. I sommar blir det ett kort besök även om tanken finns att komma tillbaka senare.
Den gamla trädgården känns lite vildvuxen efter allt regnande men efter ett par skottkärror och gräsklippning känns det bättre.
Mormors pioner är överdådiga i år och sprider en fantastisk doft. Att sitta på trappan i solen omgiven av pioner är sommar. I natt står en pion bredvid sängen för att sprida en doft av sommar i kammaren.
Ha en skön kväll...

2 kommentarer:

G:a Affären sa...

Ännu en plats, och så fint det låter med namnet på mormors torp, Solstugan.
Gamla trädgårdar och vilka växter som finns där är intressant, sista rosen verkar var en gammal ros som jag sett vid ödetomter. Har du någon aning om vad den heter?
Såg kastanjestaketet i förra inlägget, jag tycker de är vackra och speciellt då blommor finns i närheten som på din bild.
Önskar dig en fin start på veckan! /Cia

Odensvi gård sa...

Menar du den rosa rosen i förra inlägget? Det är Maidens Blush, fantastisk doft och så vackra blommor. Namnet får mig att tänka på gamla riddarromaner och klosterträdgårdar, en ris med historia.