onsdag 10 februari 2010

Jobb...

Lång arbetsdag från 7.30- 21.00 huvudet fullt av tankar och funderingar. Det finns både fördelar och nackdelar med att styra sin egen arbetstid och i längden så tycker jag att fördelarna överväger. Jag skulle ha svårt att inordna mig i ett jobb med fasta tider numera. Just nu har jag ett sug att greja och fixa hemma. Hemmet känns lite för vintrigt och insomnat, inser att det roliga får vänta till helgen. Läste just äldsta dotterns blogg från Bologna, hon har tröttnat på Venedig!! Hur är det möjligt? Skulle gärna befinna mig på karneval i Venedig och uppleva stadens magi.

Lite bilder av några av de fina dörrar vi har till huset. Ytterdörren har ni sett förut men nu ska vi verkligen ta tag i jobbet med den och bestämma hur vi ska göra. Den är en pärla som vi inte för förstöra och rusta på fel sätt så det finns lite att ta ställning till. Om någon av er har idéer om hur vi kan rusta dörren så lämna gärna förslag och idéer. Jag blir glad varje gång jag ser de här dörrarna, formen , färgen och slitaget...

Profilen som vi ska beställa från Bäsna


Snyggt sliten dörr från huset i Lima, tanken är att den ska bli badrumsdörr, mest för att det är enda stället där vi kan ha en så stor dörr och för att vi verkligen vill använda den precis med det slitage den har utan att måla om den.

Nej, nu måste jag ladda om för en ny arbetsdag

Inga kommentarer: