torsdag 3 juni 2010

Hmmm???

Hmmm.....???

Nu hade vi ju hunnit vänja oss med skortenarna så som de såg ut. Både jag och Anders blev lite fundersamma, blev det bra? Vi har sagt att vi får låta det går en tid innan vi fattar något beslut, vi tycker inte att det känns som wow men vi får se. Däremot är jag nöjd med hängrännorna de stör inte fasaden och helheten.

Vi här väntat i nästan ett år på att den plåtslagare vi anlitade skulle göra klart sitt jobb. Många avtalade tider senare och en hel del ilska så är det till sist klart. Hängrännorna är på plats och plåtarbetet på skorstenarna klart. Det är i alla fall en hantverkare som inte jag kommer att rekommendera vidare till någon. Arbetet och kunskapen är det inget fel på men ordningen!!!!

Onsdag betyder leverans från Ekolådan, fantastiska grönsaker och supergoda äpplen med massor av smak. Ännu har vi inte hittat något som slår deras avokado, det senaste året har detta blivit vår favorit grönsak. I morgon tänkte jag ta ledig fredag ska hjälpa äldsta dottern att påbörja flytten från Bologna till Uppsala. Det blir nog lite röj i studentträdgården.

Nu ska jag läsa nya numret av Gård och Torp...sedan ZZZZ

1 kommentar:

Therése sa...

Hej!
Vad fint det blev med stuprören! Men det är lite svårt att se precis hur de ser ut och färg. Hur gjorde ni för att få dem så dikreta och fina? Om du har tydligare bilder får du gärna lägga ut dem eller kanske skicka till mig? skolt@live.se

Lycka till med det fortsatta arbetet!

Hälsningar/
Therése