tisdag 1 juni 2010

Kontakter.....


Eldragningarna är i fullgång i huset och det är inte helt enkelt. Elen måste bli snygg och passa in i miljön! Själv är jag ingen vän av taklampor och kontakter överhuvudtaget så i det här läget får jag jobba med mig själv. Vad ska avgöra? Snygga kontakter är dyrt...det blir många om man räknar både strömbrytare och kontakter av olika slag. Snygga kontakter är snygga...billiga är fula.
Snygg kontakt från Gysinge

Vi har hittat bra lösningar då det gäller att dra ledningarna i socklar och hörn utan att behöva göra så mycket ingrepp i huset, en del är tyvärr oundvikligt. Jag tycker också att vi efter en hel del funderande lyckats lösa elen i köket på ett bra sätt. Det är ju många kontakter som behövs även om vi inte vill ha ett kök som vimlar av moderna maskiner.

Ha en bra dag......

2 kommentarer:

Bergagårdens Lina sa...

Det där är jättesvårt tycker jag också. Vi har hittills valt att sätta snygga kontakter och strömbrytare där de syns och valt riktigt billiga fula där de är mer dolda. Det kanske är inkonsekvent men det skulle bli alldeles för dyrt att ha porslins- eller bakelitbrytare överallt...

Odensvi gård sa...

Ungefär på det sättet går våra tankar också. Vi har övervåningen där vi känner att vi kan vara lite friare men det får ju inte bli fult.Eventuellt kanske vi kan byta lite vart efter...vi får se.