fredag 2 augusti 2013

Rummet med rostapeten...


Dålig uppdatering här just nu men nu närmar sig vardagen igen med nätuppkoppling och rutiner. Sista rummet är klart i Odensvi, rostapeten är på plats, alla listerna uppe och målade och byggbråten bort städad. Odensvi har återuppstått på en ny plats och med en viss uppdatering för nu är vi i stort sätt färdiga med vårt byggjobb. Vi har rott vårt projekt i land, det känns omtumlande. Jag har sagt det förr men - Vad ska vi göra nu? Lite småfix återstår som vi får ta vartefter men alla rummen är färdiga och i morgon är det stora invigningsdagen med Öppet Hus!  I natt sov vi i rosrummet för första gången och vi sov gott. Nu har vi prövat att sova i alla rummen och det är som om vi känner på huset och det känns gott. Idag ska yttertrappan på plats och de allra sista målningsarbetena av lite lister ska göras klart så på men arbetskläderna igen...
Ha en bra dag...

4 kommentarer:

Asta sa...

Grattis! Vilken härlig känsla det måste vara. Här har vi mycket kvar innan vi kan säga så.

Hanna sa...

Åh det blir så fint! Man sover gott i alla rum!

Therése sa...

Ett stort grattis till er! Det måste kännas underbart och, lite tomt...kan jag tänka. Jag hoppas jag är där snart jag också.

Odensvi gård sa...

Tack, tack! Ja, känslan är nästan lite overklig att vi är klara....Det var ju så kul att hålla på tillsammans. Just nu känns det verkligen som vi behöver hitta något annat att arbeta tillsammans med- Det löser sig säkert och vi njuter av Odensvi ett färdigt hus är inte heller så dumt.
Therese jag har jättesvårt att kommentera på din blogg får inte upp någon identitet. Vet du vad det är för fel? Verkligen kul att följa ditt arbete.