måndag 5 januari 2015

Köksrenovering och tapeter...



Snart dags att återvända till en annan vardag även om det finns ett antal lediga dagar kvar innan allt kör igång igen. Vi har hunnit med en del småfixande här de senaste dagarna och en grundlig rengöring av hela huset så nu luktar det härligt av fuktiga såpskurade golv.
Nu återvänder vi till ett arbetshem i kollektivhuset som är tämligen upp och ner vänt. Innan jul slog vi ut väggarna intill ett par av de smårum som barnen hade när det bodde hemma. Nu får vi istället en mycket mer öppen planlösning vilket känns otroligt skön. Nu blir det alltså renovering hemmavid ett tag framöver och naturligtvis börjar jag tänka på väggarna först. Vi har länge haft en ljusgult Sandbergstapet med stjärnor som vi verkligen gillat i en del fortsätter vi nog på det spåret fast i en annan färgställning.

Ni som följt mig på bloggen vet att jag ett tag funderade på någon form av botanisk tapet här i Odensvi men så blev det ju inte. Nu får det istället bli Botanica som en fondvägg vid matplatsen, skam den som ger sig.

Ha  en skön kväll...


1 kommentar:

G:a Affären sa...

Jag gillar båda tapeterna!
Vilket avslut att skura golven, det blir så mycket trevligare då att komma tillbaka till ett redan rent hus.
Jag brukar såpskura golven grundligt till jul men det har inte varit någon idé när det snickrats här. Annars älskar jag den doften!

Önskar en trevlig 13-dagshelg!
Cia