fredag 15 januari 2010

Rimfrost och vårlängtan

Frökatalogen har kommit!! Jag börjar inse att det inte är så långt kvar tills det är dags att sätta igång igen. En av årets höjdpunkter är när Lindbloms frökatalog kommer. Då börjar drömmarna. Annars känns allt rätt så fruset just nu. Gråväder och rimfrost, infrusen trädgård och infruset bygge. Så då får jag ta en vilopaus och det kanske ska vara så för att bygga upp suget att sätta igång när det väl är dags.

Så körde jobbet igång igen efter helgerna den här veckan. Det jag tycker är svårt med att vara egen företagare är att få balans i jobbet. Vi började arbeta förra fredagen och så körde vi hela helgen och fram till torsdag med arbetsdagar på långt över åtta timmar. Som tur är har jag blivit bättre på att använda de luckor som uppstår vissa dagar. Numera kan jag ta ledigt en torsdag utan att drabbas av alltför dåligt samvete. Så äntligen igår åkte julen ut.

Inga kommentarer: