måndag 14 januari 2013

En gammal parstuga....

 
När det är lite lågsäsong på husbyggarfronten och januarivädret känns lite snålt så är det skönt att husdrömma. Att surfa runt och titta på hus som är till salu får byggnadsvårdshjärtat att klappa av olika anledningar. Tyvärr är många gamla hus bara en kuliss på utsidan och allt, jag menar verkligen allt är utrivet på insidan. Men det här huset är en pärla med massor med potential.
 
 
Så skönt att ingen gjort något utan att huset med verkar ha används för lite rekreation. Vilka härliga rum men massor av gamla detaljer och material kvar.
 
Genuint och avskalat det gillar jag..
 
Ett fantastiskt rum med ljus från tre håll och vad det verkar
en riktigt gammal eldstad
 
Ha en bra januarimåndag...

5 kommentarer:

Designe sa...

Men åh va underbart! Så vackert! :)

Odensvi gård sa...

Ja.visst är det fint så synd att vi redan har hus annars vore detta en härlig utmaning.

Runehuset sa...

Kan ikke holde på å bygge eller pusse opp hele tiden, må ha en velfortjent pust i bakken for å gå på med nytt mot.
Den ovnen der var flott, tenker det har blitt laget et og annet velsmakende måltid på den.

Odensvi gård sa...

Ja, så är det nog även om mycket av mina tankar hela tiden kretsar kring Odensvi så behöver nog även husrenoverare lite vintervila.Visst är järnspisen fin och vilken historia den skulle kunna berätta.

G:a Affären sa...

I mitt nästa liv ska jag bli husräddare! Så fint och oförstört utan en massa tilläggsisolering och bytta fönster. Och så ser jag en varpa som ligger där och fantasin sätter igång!

Kramar
Cia