torsdag 4 juli 2013

Sista pappen...


Första skörden av jordgubbarna som hittade hem efter 25 år...
Nu vill vi ha mer sol.

Förmiddagens hundpromenad är avklarad och förmiddagskaffet ur drucket nu är det dags att ta sig an den sista pappspänningen i Odensvi. Nu ska övervåningen bli klar. Det är ett pyssel att spänna papp med synliga åsar det blir mycket mätande och justerande för att får det bra. Som tur är så är pappspända väggar väldigt förlåtande. Hokus pokus så är ojämnheterna borta för ögat.
Dags att jobba...


4 kommentarer:

Anonym sa...

Har ni hämtat jordgubbarna hos en släkting?
Mvh Maria

G:a Affären sa...

Det här låter spännande, är det tak eller väggar ni jobbar med? Min pappa var målarmästare och kunde den här konsten. Om han levde skulle han få berätta för mig om sitt yrkeskunnande. Det finns massor jag skulle vilja kunna!
Lycka till med övervåningen!

Kramar
Cia

Odensvi gård sa...

Att pappspänna väggar med åsar är inte det lättaste men nu är det klart. Pust, ett tålamodsprövande arbete. Jämfört med proffs känner jag mig som en amatör.

Odensvi gård sa...

Jordgubbarna fick vi ursprungligen av min svärmor för mer än 25 år sedan då hon hade ett fint jordgubbsland här på tomten där Odensvi står idag. Sedan flyttade plantorna med oss ett par gånger och min syster fick några. Nu efter mer än 25 år kommer min syster och säger att hon har några plantor som hon tycker ska flytta hem. Jag hade alldeles glömt bort detta men nu ger de bär igen. Och så goda!