torsdag 18 april 2013

Knoppbrädor....

'

Antikrunda i Sundsvall där vi hittat våra favoritställen, vilken lycka att få blanda arbete med lite besök i antikaffärer. Avkopplande och spännande som alltid och en hel del fina allmogemöbler och husgeråd. Två fina knoppbrädor hittade hem till Odensvi den här gången. Den ljusa är riktigt lång med en vacker grå orginalmålning och den mörka hade så fina gamla knoppar så den fick följa med trots att en knopp var kompletterad. Nu kan båda sovrummen få en lösning på klädupphängningen.


I farstun hänger nog favoriten med sitt fina slitage på knaggarna. Det är spännande att se hur individuella brädorna är trots att formen är enkel och funktionen den samma. En del knaggar är korta och kraftig, andra raka och mer långsträckta och en del har formats till vackra smäckra krokar.

Ute faller ett intensivt vårregn som jag hoppas att vårblommorna gillar.....

8 kommentarer:

Maarit sa...

Vilka fina fynder!

Anna-Livet på Liden sa...

Knoppbrädor är så vackra i sin enkelhet. :)

G:a Affären sa...

Dina knoppbrädor är så olika men vackra var och en på sitt sätt. Modellen i farstun gillar jag också för kläderna är lätta att hänga upp och ta ner, inget som tar emot.

Alltid roligt att hitta favoritställen!

Kram
Cia

Odensvi gård sa...

Knoppbrädor är vackra, praktiska och så förstås det som ger extra känsla gjorda med hantverksskicklighet. Har ni sett hur hängarna sitter fast med kilar för att inte åka ut.

Odensvi gård sa...

Knoppbrädor är vackra, praktiska och så förstås det som ger extra känsla gjorda med hantverksskicklighet. Har ni sett hur hängarna sitter fast med kilar för att inte åka ut.

Odensvi gård sa...

Knoppbrädor är vackra, praktiska och så förstås det som ger extra känsla gjorda med hantverksskicklighet. Har ni sett hur hängarna sitter fast med kilar för att inte åka ut.

Clara Malvina sa...

Hejsan!!
Så roligt att jag hittade till din fina blogg! Lägger till dig i min lista med desamma =)

Vilka underbara knoppbrädor!
Själv har jag två små vita & två äldre trärena,älskar knoppbrädor!!

Ha en fin dag!

Designe sa...

Hej! Jag älskar knoppbrädor och helst handgjorda, snidade! Så ni är ända uppe i Sundsvall och handlar sådant? Kul! Jag bor ca. 12 mil norr om Sundsvall! :)
kram